neděle 13. března 2022

Dvě slunce Anety Langerové rozehřála publikum

 V pondělí 21. února zavítala zpěvačka Aneta Langerová se svou kapelou a smyčcovým triem na koncertním turné do Kyjova. Bylo to již její třetí vystoupení v tomto jihomoravském městě. Přivítal ji vyprodaný divadelní sál „kulturáku“ a příznivé odezvy nadšených fanoušků během programu. „Její koncerty jsou to nejlepší, co tady v Kyjově kdy bylo,“ zhodnotila jedna z návštěvnic, tleskala do rytmu a celkově si hudební vystoupení své oblíbené star užívala. 

 

Na  koncertě zazněly skladby z nového alba Dvě slunce, které vyšlo na podzim roku 2020, ale i starší skladby z CD Spousta andělů, Dotyk, Jsem nebo Na Radosti, jež si diváci rádi připomněli. Po covidové pauze se stalo setkání hudebníků s publikem nesamozřejmým kulturním svátkem, kterého si obě strany považovaly.

A jak prožívala období lockdownu sama zpěvačka? „Já jsem dobu covidovou kupodivu prožívala docela plnohodnotně,“ říká Aneta Langerová. „Nekoncertovalo se, nikam se nechodilo, ale žila jsem v pospolitosti svojí rodiny, strávila jsem s nimi hodně času, za což jsem moc ráda,“ sděluje pětatřicetiletá Aneta, teta dětí svého bratra Nikoly, který je zároveň jejím manažerem, i dětí své starší sestry. „Odreagovala jsem se, odpočinula jsem si, protože takhle dlouhou pauzu jsme ještě samozřejmě neměli. Dokončovali jsme album Dvě slunce, takže jsme měli prostor a klid na nahrávání, nikam jsme nemuseli spěchat. A užívala jsem si i samotu, hodně jsem chodila na procházky, rozjímala a byla jsem v tom spokojená. Občas si sbalím svých pět švestek a pár nástrojů a vyrazím na pronajatou chalupu, třeba na týden, a tam si tvořím, protože to je to nejhezčí. Být opravdu sama s hudbou a s nápady je ta nejčistší cesta, jak to dostat ven. Protože když je člověk sám, teprve vlastně pochopí, kdo je,“ konstatuje zpěvačka a autorka textů i hudby většiny své hudební produkce. 

Jak prozradila, nadchla ji knížka Život elfů od francouzské autorky Muriel Barberyové. „To mě úplně okouzlilo. V poslední době jsem přemítala nad tím, jak mohou fungovat vztahy na dálku. Na někoho myslíte a on v tutéž chvíli myslí na vás a třeba vám zavolá, aniž byste se na tom předem domluvili. Přemýšlela jsem nad tím, jak jsou si duše souzený a tím nemyslím jenom partnersky, ale že třeba v určitý okamžik někoho potkáte, kdo vás obohatí, někam nasměruje. Tak jsem hledala tu příčinu, kořeny a v knížce Život elfů jsem našla spoustu krásných obrazů na toto téma.“

Jak zpěvačka dodává, v poslední době ji potěšilo hodně věcí a mezi nimi například seriál Devadesátky. Na televizi se sice nedívá, ale seriál režiséra Petera Bebjaka, jehož práci má moc ráda, sleduje na internetu.

Co se týče trochu tajemného názvu svého posledního alba Dvě slunce Langerová odkazuje na text stejnojmenné písně. „Každý z nás byl jednou dítětem narozen z lásky dvou sluncí, zpívá se tam. Ta dvě slunce, to jsou vlastně naši rodiče, kteří nás poslali sem na tento svět. Já jsem za svoje rodiče moc vděčná a vím, že to byl pro mne základ všeho, základ toho, kdo jsem. Takže je to takové vyznání směrem k nim. A zároveň jsou ta dvě slunce symbolem dualit: minulost - budoucnost, dětství – dospělost nebo vnitřní a vnější svět,“ přibližuje umělkyně. „Píseň je také o odvaze, která je potřebná k tomu, aby člověk dospěl, aby se stal sám sebou.“

 

Foto: Helena Kadlčíková





Žádné komentáře:

Okomentovat