pátek 11. března 2022

Překvapivý svět naivní malířky Andrey Rozsypalové Guzej


Andrea Rozsypalová Guzej.
Kyjov – Andrea Rozsypalová Guzej miluje pestrost barev, její obrazy jsou hravé a poetické. Svou výstavu nazvala Můj (ne)konečně barevný svět a na čtvrteční vernisáž přišlo tolik jejích přátel, že se sotva vešli do výstavních prostor Radniční galerie. Příjemnou atmosféru navodilo i hudební vystoupení muzikantů Sádra a spol., kteří se dali dohromady a nacvičili svůj program speciálně pro tuto událost.

Pětačtyřicetiletá Andrea Rozsypalová Guzej se narodila a žije v Kyjově, v minulosti několik let pracovně pobývala v Anglii. Poslední roky pracuje jako manažerka provozu penzionu Régio v Kyjově. Pokoje pro hosty zdobí její obrázky s náměty tzv. Moravského Toskánska.

„Než jsem se začala věnovat malování, prošla jsem celou řadou výtvarných aktivit. Přes drátkování

, vyšívání a keramiku jsem se postupem času dostala až k malování. U toho už zůstanu. První obraz, který jsem vytvořila, byl narozeninovým darem pro bratra, je to už dobře patnáct let,“ zavzpomínala malířka. Obrázky začala malovat pro radost a své přátele. Od té doby ztvárnila desítky děl, některá putovala i do zámoří. Jak autorka prozradila, je vdaná a má dva syny ve věku 15 a 16 let, kteří rovněž rádi kreslí. Manžel jejich umělecké ambice podporuje a ona s ním zase sdílí zálibu v rybaření. Zabývá se i sběrem bylinek a hub a také ráda a dobře vaří.

Malbu nikdy nestudovala, je samouk. Vystavená díla vznikla technikou akrylových barev, které autorka preferuje pro jejich sytost a barevnou pestrost. Většinu z nich vytvořila v poslední době. „ Maluju na plátno, ale zdobila jsem i staré pánvičky, kytary, dřevěné desky a podobně. V podstatě jsou to takové moje fantazie, věci, které mě baví. Mám ráda přírodu, která mě rovněž inspiruje. Maluju i zvířata, hlavně kočky. Na této výstavě dominují fantazijní portréty žen. Upřímně řečeno – maluju, protože u toho relaxuju, a když relaxujete, tak si chcete kolem sebe vytvářet hezký optimistický svět,“ vyznává se malířka.

Svěží originální malby Andrey Rozsypalové Guzej překvapí, potěší a zaujmou jistě ještě mnoho dalších návštěvníků expozice. Výstava je prodejní a potrvá do 3. dubna.

(Foto: 1x archiv A. Rozsypalové Guzej )




Žádné komentáře:

Okomentovat