sobota 14. července 2018

Výstava Hollabrunn - Kyjov překračuje hranice

Kyjov – Výtvarní umělci z partnerského města Hollabrunn v Rakousku přijeli do Kyjova a přivezli svá díla. Vernisáž výstavy se uskutečnila 28. června v prostorách Radniční galerie a pokračovala v galerii Doma, kde se prezentuje druhá část uměleckých artefaktů.

Umělci sdružení Grenzart vystavují v Radniční galerii.
Iniciátorkou tohoto kulturního počinu je Barbora Lungová, malířka, asistentka na Fakultě výtvarných umění VUT Brno a zastupitelka města Kyjov. „V roce 2011 jsem se v Hodoníně zúčastnila sympozia Malý formát. Tenkrát to mělo přeshraniční rozměr, přijeli tam výtvarníci ze Slovenska a dva Rakušáci z okolí Hollabrunnu. A byli to milí lidi. Navázali jsme přátelství a když jsem zjistila, že Hollabrunn je partnerským městem Kyjova, uvažovala jsem, že by bylo dobré prohlubovat spolupráci i v této oblasti, v oblasti umění,“ vypráví Barbora Lungová. „Prvním krokem bylo to, že jsem si udělala do Hollabrunnu výlet, protože jsem chtěla vědět, jak to město vypadá. Navštívila jsem samozřejmě i zdejší galerii Grenzart, která je skutečně moc pěkná. Získala jsem kontakt na pana Petschinku, se kterým jsme pak dva roku komunikovali.“

Robert Petschinka je v čele sdružení Grenzart od roku 2009 a jak se píše na webových stránkách galerie, klade důraz na otevření se vnějšímu světu. „Bylo třeba dojednat termín tak, aby to vyhovovalo oběma stranám a co nejvíce zúčastněným, což se posléze podařilo. Paní Irena Ráček není přímo z Hollabrunnu, ale také je z té oblasti, vystavovala před časem ve Ždánicích i v Kyjově. Je hezké, že se ta spolupráce takto rozvíjí,“ doplnila Lungová. Hollabrunn je hlavní město stejnojmenného okresu v Dolním Rakousku. Co do počtu obyvatel je asi stejně velký jako Kyjov.

Na výstavě jsou zastoupeny různé výtvarné techniky, fotografie, objekty. „Některá díla mne zaujala hodně, land artové věci jsou mi blízké, instalace přímo v přírodě, také fotky jsou zajímavé,“ komentuje expozici iniciátorka kulturní akce Barbora Lungová. Výstava potrvá do 29. července, díla jsou prodejná.

Slaměnova cimbálová muzika v galerii Doma zprostředkovala Rakušanům nevšední zážitek.




Žádné komentáře:

Okomentovat