pátek 2. dubna 2021

„Kyjovské pivo tu určitě bude i po covidu. Slibuji,“ říká majitel pivovaru

V době nouzového stavu rapidně poklesla spotřeba piva, a to i v takové pivní velmoci, jakou je Česko. Lidé prostě nemohou denně vysedávat v přátelské společnosti u zlatavého moku, jak byli zvyklí a jak by se jim líbilo. Přežijí malé pivovary „dobu koronavirovou“? Majitel Kyjovského pivovaru Tomáš Machalínek rozhodně nehází flintu do žita.

„Výroba piva stále běží, i když jsme museli pootočit obchodní strategii a také přizpůsobit výrobu,“ potvrzuje Machalínek. „Naše pivo nyní prodáváme více v obalech přes nové obchodní partnery jako jsou obchody, pivotéky či benzinové pumpy. Významně nám také pomáhá náš e-shop, který využívá více zákazníků než dříve. My jim pivo dodáváme přes dopravní společnosti až domů nebo na výdejní místa, kde si mohou objednaná piva vyzvednout.“ Kmenovou oblast zajišťují vlastním rozvozem. Pivo z Kyjovského pivovaru se tak dostane do Brna, Zlína, Uherského Hradiště, Veselí nad Moravou, do Hodonína a Břeclavi. „Často se individuálně domluvíme i na závoz po trase, kterou jedeme. Prostě se snažíme být našim zákazníkům blíž,“ dodává podnikatel.

Nové láhve z Kyjovského pivovaru. (Foto: archiv T. Machalínka)  
Součástí nové obchodní strategie byla také investice do nové poloautomatické plničky pet a skleněných lahví různé velikosti a rovněž investice do atraktivních plechovek. „Všechna tato opatření nám ale zdaleka nenahradí výnosy z doby předcovidové a obrat celé firmy klesl na jednotky procent,“ uvádí Machalínek. Pod značku Kyjovský pivovar nespadá dnes jen výroba piva, ale patří sem i hotel, restaurace a pivní lázně. V současné době jsou ale všechny činnosti mimo samotnou výrobu piva z důvodu vládních opatření uzavřeny a nevyvíjí žádnou činnost. Výroba piva stále běží. 
„Státem deklarované dotace řeší hlavně udržení zaměstnanců, což považuji sice za důležité, ale jinak budou krýt jen asi třicet procent našich stálých nákladů. A to budou zdůrazňuji proto, že finance ještě nedoputovaly. Ani za loňský rok. Jsme v tom sami a vláda má evidentně strategii, že čím složitější cestu k dotacím připraví a čím později peníze pošle, tím méně podnikatelů vydrží čekat, zkrachuje a stát ušetří,“ popisuje svůj pohled na věc. Jedním dechem ale odhodlaně dodává, že kyjovské pivo tu určitě bude i po covidu.

„Našim sloganem je "Udělejte si radost". Je to náš hlavní cíl, zprostředkovat zákazníkům našimi službami a pivem příjemné chvíle. Pak je to i pro nás radost a odměna. Věřím, že se nám to daří, a bude i nadále,“ uzavírá s optimismem majitel pivovaru.




Žádné komentáře:

Okomentovat