pátek 3. dubna 2020

Dobrovolníci šijí ochranné roušky nejenom pro seniory

V lékárnách nebyly ochranné roušky, natož respirátory už v prvních dnech pandemie koronaviru k sehnání, ale ušít textilní roušku naštěstí není nic složitého. Jednoduchý návod našli obyvatelé Kyjova na druhé straně letáku, který kvůli mimořádným opatřením k rizikům šíření koronaviru rozeslalo vedení města do všech poštovních schránek

Na speciální infolince, kterou město zřídilo, se přihlásilo 30 dobrovolníků, převážně žen různého věku, které se chtěly zapojit do šití roušek. „Probíhá to tak, že my rozvážíme švadlenám materiál, který město nakoupilo, a svážíme ušité roušky. Ty se pak sterilizují a distribuují,“ přibližuje druhý místostarosta Daniel Čmelík, který dostal agendu na starosti. „Roušky pak míří do nemocnice, policistům, hasičům, pracovníkům v odpadových službách, řidičům MHD a všem dalším, kteří jsou tzv. v první linii. Prostřednictvím dobrovolníků jsme roznesli roušky do schránek všem seniorům nad 80 let.“

Roušky lze ušít například i z kapesníků.
Roušky doma šila například paní Eliška, pro rodinu, přátele i město. „Ještě bych chtěla šít pro domov seniorů, ale teď nemám čas. Musím vypracovat a zadat úkoly do matiky,“ říká učitelka. K datu 25. března dobrovolníci ušili více než
4 000 kusů roušek.
V tento den, ve středu dopoledne, byly roušky vydávány seniorům v prostorách Radniční galerie v počtu dvou kusů na jednotlivce. Dalších 600 kusů ochranných roušek bylo veřejnosti k dispozici následující pondělí. O ochranné pomůcky byl zájem, přišel si pro ně i pan Petr Weber. Nějaké roušky stačil prozíravě nakoupit ještě v době, kdy byly v lékárnách k dostání, hodila se i stará zásoba respirátorů, které používal při práci na stavbě. Omezení související s karanténou ve svém životním stylu důchodce podle svých slov nijak výrazně nepociťuje.

Městský úřad Kyjov zřídil infolinku 518 697 401. Sem senioři mohou volat své požadavky na vyřízení nákupu potravin, případně vyzvednutí léků. „Nabídka v tuto chvíli převyšuje poptávku – na krizovou infolinku nám v této souvislosti volají v průměru tři občané denně,“ uvedl tiskový mluvčí města Filip Zdražil s tím, že seniorům většinou nakupují jejich příbuzní nebo sousedé. Přesto má infolinka, kde se občané mohou informovat také o úředních záležitostech, význam. „Objednávka probíhá tak, že senior nadiktuje telefonistce seznam věcí, které potřebuje koupit a uvede svoje bydliště. My pak s ohledem na jeho adresu zavoláme některému z dobrovolníků, který bydlí v dosahu. Ten nakoupí, potraviny s účtenkou doručí a vybere peníze,“ popisuje Zdražil. „K nákupu seniorům se přihlásilo více než 50 dobrovolníků, především z řad studentů. Je to počet, který nás mimořádně potěšil,“ dodává Zdražil.




Žádné komentáře:

Okomentovat