Péče o covid pozitivní uživatele v CSS. |
Kyjov - „V současné době nemáme Covid–19 pozitivní uživatele a jsme tomu upřímně rádi,“ konstatuje s ulehčením ředitelka Centra služeb pro seniory v Kyjově Ladislava Brančíková. Situace se však vyvíjela docela dramaticky a epidemie se ani domovu pro seniory nevyhnul
Nejvážnější situace byla v Centru od poloviny září do poloviny října, v té době onemocněla nemocí covid-19 třetina ze 131 uživatelů a nemocí se nakazilo 36 ze 102 zaměstnanců. „Využili jsme nabídku českého distributora spolehlivých rakouských testů a ze své iniciativy jsme začali plošně testovat zaměstnance i uživatele. To byl patrně důvod, proč jsme se tak rychle vypořádali s infekcí,“ upřesňuje Brančíková. Velký výpadek pracovníků zvládli díky vysokému pracovnímu nasazení a obětavosti ostatních zaměstnanců, kteří si ochotně vypomáhali mezi jednotlivými úseky.
V současné době je už situace stabilizovaná. Senioři, kteří z důvodu koronavirové infekce trávili nutný čas ve speciálně zřízených Covidových zónách, se již vrátili na své pokoje a cítí se tak lépe. Zaměstnanci po celý pracovní den mají i nadále nasazeny respirátory, a to představuje určitou formu komunikační bariéry, kterou musí uživatelé překonávat.
„Na druhou vlnu jsme byli připraveni a velmi dobře vybaveni ochrannými pracovními pomůckami. Centrum dosud vydalo téměř dva milióny korun za ochranné pomůcky a další potřebná opatření nutná k zabránění šíření epidemie,“ informuje ředitelka s tím, že žádost o dofinancování zvýšených provozních výdajů minulý týden odeslali v rámci mimořádného dotačního titulu na Ministerstvo práce a sociálních věcí. Věří, že většinu financí získají do konce roku zpět.
Již od 1. září Centrum vyhlásilo zákaz návštěv s výjimkou uživatelů zohledňující jejich psychický a zdravotní stav, které jsou uplatňovány průměrně dvakrát týdně. „Zaměstnanci si uvědomují, že kontakt s blízkými je pro klienty opravdu nenahraditelný a vnímají zvýšenou potřebu citlivého přístupu k uživatelům. Umožňují klientům také různé formy zprostředkované komunikace s blízkými za využití moderních technologií. Se Základní uměleckou školou Kyjov pracujeme na projektu „Písničky na přání “. Žáci a učitelé nahrají oblíbené skladby na youtube kanál školy a naši uživatelé se jimi budou moci kdykoliv potěšit. Nově jsme sjednali tři dohody o provedení práce, kdy hlavním poslání těchto pracovníků je vyplnit volný čas seniorů s maximálním využitím zahrady a teras Centra,“ přibližuje ředitelka aktivity personálu na podporu uživatelů v této složité době.
„V čase epidemie v zařízení jsem pocítila nesmírnou soudržnost, propojenost a ochotu vzájemné pomoci napříč celou organizací. Mnoho zaměstnanců naprosto dobrovolně pracovalo v Covid zónách. Přitom všichni měli doma své blízké, rodiče, prarodiče, děti. Neváhali a pečovali, či zajišťovali podpůrný servis našim seniorům. Uživatelé je nazývají „anděly“, a já se k tomu s velkou úctou připojuji. Je mi velkou ctí vést takový skvělý tým,“ zakončila ředitelka Centra služeb pro seniory Kyjov, Ladislava Brančíková.
Nejvážnější situace byla v Centru od poloviny září do poloviny října, v té době onemocněla nemocí covid-19 třetina ze 131 uživatelů a nemocí se nakazilo 36 ze 102 zaměstnanců. „Využili jsme nabídku českého distributora spolehlivých rakouských testů a ze své iniciativy jsme začali plošně testovat zaměstnance i uživatele. To byl patrně důvod, proč jsme se tak rychle vypořádali s infekcí,“ upřesňuje Brančíková. Velký výpadek pracovníků zvládli díky vysokému pracovnímu nasazení a obětavosti ostatních zaměstnanců, kteří si ochotně vypomáhali mezi jednotlivými úseky.
V současné době je už situace stabilizovaná. Senioři, kteří z důvodu koronavirové infekce trávili nutný čas ve speciálně zřízených Covidových zónách, se již vrátili na své pokoje a cítí se tak lépe. Zaměstnanci po celý pracovní den mají i nadále nasazeny respirátory, a to představuje určitou formu komunikační bariéry, kterou musí uživatelé překonávat.
„Na druhou vlnu jsme byli připraveni a velmi dobře vybaveni ochrannými pracovními pomůckami. Centrum dosud vydalo téměř dva milióny korun za ochranné pomůcky a další potřebná opatření nutná k zabránění šíření epidemie,“ informuje ředitelka s tím, že žádost o dofinancování zvýšených provozních výdajů minulý týden odeslali v rámci mimořádného dotačního titulu na Ministerstvo práce a sociálních věcí. Věří, že většinu financí získají do konce roku zpět.
Již od 1. září Centrum vyhlásilo zákaz návštěv s výjimkou uživatelů zohledňující jejich psychický a zdravotní stav, které jsou uplatňovány průměrně dvakrát týdně. „Zaměstnanci si uvědomují, že kontakt s blízkými je pro klienty opravdu nenahraditelný a vnímají zvýšenou potřebu citlivého přístupu k uživatelům. Umožňují klientům také různé formy zprostředkované komunikace s blízkými za využití moderních technologií. Se Základní uměleckou školou Kyjov pracujeme na projektu „Písničky na přání “. Žáci a učitelé nahrají oblíbené skladby na youtube kanál školy a naši uživatelé se jimi budou moci kdykoliv potěšit. Nově jsme sjednali tři dohody o provedení práce, kdy hlavním poslání těchto pracovníků je vyplnit volný čas seniorů s maximálním využitím zahrady a teras Centra,“ přibližuje ředitelka aktivity personálu na podporu uživatelů v této složité době.
„V čase epidemie v zařízení jsem pocítila nesmírnou soudržnost, propojenost a ochotu vzájemné pomoci napříč celou organizací. Mnoho zaměstnanců naprosto dobrovolně pracovalo v Covid zónách. Přitom všichni měli doma své blízké, rodiče, prarodiče, děti. Neváhali a pečovali, či zajišťovali podpůrný servis našim seniorům. Uživatelé je nazývají „anděly“, a já se k tomu s velkou úctou připojuji. Je mi velkou ctí vést takový skvělý tým,“ zakončila ředitelka Centra služeb pro seniory Kyjov, Ladislava Brančíková.
Žádné komentáře:
Okomentovat